مطالعات حکمرانی علم و آموزش عالی

نشر مجموعه ای از مطالعات و تجربیات حلقه حکمرانی پژوهش و آموزش عالی

مطالعات حکمرانی علم و آموزش عالی

نشر مجموعه ای از مطالعات و تجربیات حلقه حکمرانی پژوهش و آموزش عالی

باید از حوزه هاى علمیه یک عالِمى به تمام معنا متعهد بیرون بیاید، و مرکز ساخت انسان باشد؛ و دانشگاه هم مرکز ساخت انسان {باشد}.امام خمینی(رحمه الله علیه)
علوم انسانی هوای تنفسی مجموعه‌های نخبه کشور است که هدایت جامعه را بر عهده دارند بنابراین آلوده یا پاک بودن این هوای تنفسی بسیار تعیین کننده است.
علوم انسانی روح دانش است. حقیقتاً همه‌ی دانشها، همه‌ی تحرکات برتر در یک جامعه، مثل یک کالبد است که روح آن، علوم انسانی است.امام خامنه ای(حفظه الله)

 مدلهای منطقی برنامه های عمومی را می توان به شکل های مختلفی ترسیم و ارائه کرد. انواع شکل های ارائه شامل رایانه ای و غیر رایانه ای، در ادامه فهرست شده اند. در پایان برای نمایش Do viwe  توضیح بیشتری ارائه می گردد.  

ترسیم مدل­های منطقی بدون رایانه­ ها

برگه بزرگ کاغذ/ وایت برد

برگه ­های برچسبدار یا ایندکس کارت­ها

یک «دیوار جادویی»: پرده حمام پلاستیکی و اسپری کردن چسب­ها

 

بسته­ ی رایانه ه­ای استاندارد

بسته­های واژه­پرداز ورد

بسته ­های صفحه گسترده(مانند اکسل)

بسته ­های نمایش(مانند پاورپینت)

بسته ­های ترسیم(مانند CorelDraw)

نرم ­افزار مدیریت پروژه

 

بسته ­های تخصصی ارائه تصویری

Visio

بسته­ های تخصصی مدل منطقی

DoViewمدل منطقی ­ساز اینونت



دوویو(DoView) بسته ای تخصصی برای ترسیم مدلهای منطقی است. این بسته ابتدائاً برای ترسیم مدلهای منطقی زنجیره رهاوردها طراحی شده است اما می توان از آن برای مدلهای منطقی خط لوله استفاده کرد.
 این بسته دارای قابلیت داشتن سندهای چند لایه است که می تواند جزئیات بیشتری از نظریه برنامه فراهم کند یا لینکهایی به شواهد پشتیبان ارائه نماید.

مزایا: این بسته، نسبت به یک بسته ترسیمی جامع تر، منحنی یادگیری کوتاهتری دارد و نسبت به یک بسته واژه پرداز یا بسته نمایشی، نمودارها را سریع­تر ایجاد می کند. این قابلیت می تواند موجب استفاده از آن در جلسات گروهی به صورت زنده و مستقیم شود. نظریه برنامه را می توان در شماری از سطوح، با مرور سطح بالا در یک صفحه و رابطه­هایی به جزئیات بیشتر بخشهای مختلف، ترسیم نمود.

معایب: همانند سایر بسته­های تخصصی، بزرگترین عیب این بسته آن است که گرچه این بسته می­تواند نمودارهایی را در قالب پی­دی­اف، که به آسانی قابلیت به اشتراک­ گذاری دارد، تولید کند، نسخه­های قابل ویرایش نمودارها تنها در رایانه­هایی امکان­پذیر است که نرم­افزار مربوطه نصب می­باشند. این مسئله زمانی روی می­دهد که همکاری مشترکی با دیگر گروه­ها یا سازمان­ها وجود دارد و آنها به نرم­افزار دسترسی ندارند، اگرچه هزینه های خرید و فراگیری تا حد قابل ملاحظه ای کمتر از بسته های ارائه تصویری است.

برای اطلاعات بیشتربه این سایت مراجعه کنید. وقتی وارد این سایت شدید در قسمت example می توانید نمونه های مختلفی از کاربرد این نرم افزار در حوزه های مختلفی ملاحظه نمایید. 


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۴/۲۲
  • ۲۵۰ نمایش
  • محمد واثقی بادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی