مطالعات حکمرانی علم و آموزش عالی

نشر مجموعه ای از مطالعات و تجربیات حلقه حکمرانی پژوهش و آموزش عالی

مطالعات حکمرانی علم و آموزش عالی

نشر مجموعه ای از مطالعات و تجربیات حلقه حکمرانی پژوهش و آموزش عالی

باید از حوزه هاى علمیه یک عالِمى به تمام معنا متعهد بیرون بیاید، و مرکز ساخت انسان باشد؛ و دانشگاه هم مرکز ساخت انسان {باشد}.امام خمینی(رحمه الله علیه)
علوم انسانی هوای تنفسی مجموعه‌های نخبه کشور است که هدایت جامعه را بر عهده دارند بنابراین آلوده یا پاک بودن این هوای تنفسی بسیار تعیین کننده است.
علوم انسانی روح دانش است. حقیقتاً همه‌ی دانشها، همه‌ی تحرکات برتر در یک جامعه، مثل یک کالبد است که روح آن، علوم انسانی است.امام خامنه ای(حفظه الله)

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور از مهم ترین نهاد های ستادی کشور در عرصه آموزش عالی تلقی می گردد. توجه به ساختار این وزارات و شناخت ابعاد عملیات این وزارات یکی از کارهای مهم در عرصه سیاستگذاری علم است. در زیر نمای کلی از ساختار عریض و طویل وزارات در دسترس خوانندگان عزیز قرار گرفته است. در نگاه اول از این ساختار دو نکته ی کلی را می توان برداشت کرد. اول بخش های ستادی نسبتا گسترده دراین وزارت فعالیت می کنند که در فرایند فعالیت های وزارت جای سازی درستی و معنا داری بخود نگرفته اند. دوم اینکه ساختار وزارت کاملا وظیفه ای و تا حدی فرایندی است ولی نظریه برنامه(طرح عملیاتی) این وزارت برای در وهله اول بسیار مبهم و نامعلوم است. در آینده بخش های مختلف این وزارت بسیار مهم را به تدریج معرفی تفصیلی تری خواهیم داشت. 

Page-1

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۷/۲۷
  • ۱۰۸ نمایش
  • محمد واثقی بادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی