مطالعات حکمرانی علم و آموزش عالی

نشر مجموعه ای از مطالعات و تجربیات حلقه حکمرانی پژوهش و آموزش عالی

مطالعات حکمرانی علم و آموزش عالی

نشر مجموعه ای از مطالعات و تجربیات حلقه حکمرانی پژوهش و آموزش عالی

باید از حوزه هاى علمیه یک عالِمى به تمام معنا متعهد بیرون بیاید، و مرکز ساخت انسان باشد؛ و دانشگاه هم مرکز ساخت انسان {باشد}.امام خمینی(رحمه الله علیه)
علوم انسانی هوای تنفسی مجموعه‌های نخبه کشور است که هدایت جامعه را بر عهده دارند بنابراین آلوده یا پاک بودن این هوای تنفسی بسیار تعیین کننده است.
علوم انسانی روح دانش است. حقیقتاً همه‌ی دانشها، همه‌ی تحرکات برتر در یک جامعه، مثل یک کالبد است که روح آن، علوم انسانی است.امام خامنه ای(حفظه الله)

OnViewpoint، اندیشه اسلامی فراتر از مرز ها

جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲ ق.ظ

تولید علم و اندیشه در کشور کم نیست، اما میدان برای عرضه تنگ است و یکی از مهم‌ترین موانع آن نداشتن رسانه ای است که به زبان امروز صدای اندیشمندان ایرانی را به گوش جهانیان برساند. سایت تحلیلی-اطلاع رسانی OnViewpoint برای رسیدن به همین هدف طراحی شده است و تلاش می‌کند با ترجمه‌ی بخشی از تولیدات فکری اندیشمندان ایرانی به دو زبان انگلیسی و عربی چهره‌ی علمی کشور را در عرصه‌ی جهانی و به‌ویژه در گستره‌ی جهان اسلام به مخاطبان بنمایاند

( OnViewpoint  مخفف Online Viewpoint : به معنی دیدگاهِ آنلاین) یک رسانه بین المللی برای انتشار افکار و عقاید اندیشمندان ایرانی است که در حوزه های مختلف علوم انسانی به ارایه دیدگاه‌ها و تولیدات فکری اندیشمندان ایرانی به زبان های انگلیسی و عربی می پردازد. این سایت بین المللی به آدرس اینترنتی www. OnViewpoint.com خدمتی است نو، که از سوی خانه اندیشمندان علوم انسانی برای بین المللی تر کردن فعالیت های علوم انسانی ایرانی ارایه می شود.

این سایت بین المللی در حد بضاعت و توان خویش سعی می کند تا:

- صدای اندیشمندان ایرانی در حوزه های مختلف علوم انسانی به خارج از مرزهای ایران برسد.

- در راستای یک دیپلماسی فرهنگی با تحت تاثیرقراردادن نخبگان و دانشگاهیان خارجی اثبات کند که ایرانی اهل اندیشه و گفتگوست نه جنگ و بمب.

- جامعه علوم انسانی کشور به سطح استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

- فضایی برای گفتگو میان اندیشمندان ایرانی و خارجی فراهم شود.

                              

سایت OnViewpoint صرفا برای مخاطب خارجی و بین الملل طراحی شده است و به انتشار مطالبی می پردازد که برای آنها مناسب و قابل فهم باشد. نکته قابل توجه در این زمینه این است که این سایت برای خود رسالتی رسانه ای قائل است و محلی برای یک فعالیت صرفا آکادمیک و یا ژورنالی برای ارایه مقالات علمی نیست.

محتوای قابل انتشار بر روی این سایت شامل دو نوع زیر است:

اول: اخبار و گزارش هایی از فعالیت هایی که در حوزه های مختلف علوم انسانی در ایران انجام می شود؛ مثل: سمینارها و کنفرانس های علمی، سخنرانی ها و نشست های علمی، کتاب های منتشر شده و همچنین مجلات علمی و پژوهش های انجام شده.

دوم: افکار و عقاید اندیشمندان علوم انسانی در حوزه های مختلف زیر در قالب یادداشت، خلاصه سخنرانی، گفتگو و یا بخش هایی از یک اثر علمی. حوزه های علوم انسانی به ترتیب زیر در این سایت طبقه بندی شده است:

- فلسفه

-جامعه شناسی

- فرهنگ

- ارتباطات

- ادبیات و زبانشناسی

- حقوق و علوم سیاسی

- روانشناسی و علوم تربیتی

- دین و علوم اسلامی

- اقتصاد و مدیریت

همکاری:

چنانچه تمایل دارید مطلبی از شما برروی این سایت قرار گیرد، کافی است مطلب خود را که می بایست نتیجه یک کار علمی و یا حاوی نگاه و دیدگاهی نو باشد، حداکثر در اندازه 1500 کلمه و ترجیحا به زبان های انگلیسی و عربی به آدرس های اینترنتی زیر ارسال نمایید. مطلب شما پس از بررسی و تایید، منتشر خواهد شد.

توجه: اندیشمندانی که مطالب خود را به زبان انگلیسی یا عربی ارائه می‌کنند باید متن فارسی را هم ضمیمه نمایند.

سایت OnViewpoint از هرگونه ایده جدید استقبال کرده و آماده همکاری با همه محافل دانشگاهی و مراکز پژوهشی برای بین المللی تر کردن فعالیت های حوزه علوم انسانی در ایران است.

راههای ارتباط با ما:

-  پست الکترونیک:

info@onviewpoint.com

onviewpoint@gmail.com

- نشانی پستی:

تهران خیابان استاد نجات اللهی- نبش خیابان ورشو- خانه اندیشمندان علوم انسانی- دفتر سایت OnViewpoint

- تلفن:

88911611 021

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۸/۱۴
  • ۱۱۱ نمایش
  • محمد واثقی بادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی