مطالعات حکمرانی علم و آموزش عالی

نشر مجموعه ای از مطالعات و تجربیات حلقه حکمرانی پژوهش و آموزش عالی

مطالعات حکمرانی علم و آموزش عالی

نشر مجموعه ای از مطالعات و تجربیات حلقه حکمرانی پژوهش و آموزش عالی

باید از حوزه هاى علمیه یک عالِمى به تمام معنا متعهد بیرون بیاید، و مرکز ساخت انسان باشد؛ و دانشگاه هم مرکز ساخت انسان {باشد}.امام خمینی(رحمه الله علیه)
علوم انسانی هوای تنفسی مجموعه‌های نخبه کشور است که هدایت جامعه را بر عهده دارند بنابراین آلوده یا پاک بودن این هوای تنفسی بسیار تعیین کننده است.
علوم انسانی روح دانش است. حقیقتاً همه‌ی دانشها، همه‌ی تحرکات برتر در یک جامعه، مثل یک کالبد است که روح آن، علوم انسانی است.امام خامنه ای(حفظه الله)

خروجی دانشگاه ورودی بازار کار است

سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۰۰ ب.ظ

✅من به‌طور جدی نگران ۵میلیون دانش‌آموخته‌ای هستم که خارج از بازار کار حضور دارند. البته در آمارگیری‌های رسمی به کسی بیکار می‌گویند که تا ۴ هفته قبل از روز آمارگیری در جست‌وجوی کار بوده اما کاری نیافته باشد بنابراین از نظر مرکز آمار کسی که بیکار است اما در ۴ هفته گذشته به جست‌وجوی کار نرفته باشد، بیکار محسوب نمی‌شود اما دقت کنیم هیچ‌کس نمی‌رود که برگردد خانه‌نشین شود بلکه همه می‌روند دانشگاه که بعد از فارغ‌التحصیلی، شغل پیدا کنند.
✅با توجه به این مسئله، اگر اکنون ۵میلیون فارغ‌التحصیل داریم که بعد از چند ماه دوندگی و جست‌وجوی کار، اکنون خسته و ناامید شده‌اند و دیگر دنبال کار نیستند، نمی‌توانیم بگوییم اینها چون دنبال کار نرفته‌اند پس بیکار نیستند. به گمان من این ۵میلیون دانش‌آموخته فاقد اشتغال را باید بیکار به شمار آوریم و به ۵میلیون بیکار رسمی بیفزاییم. این انتظارات و سرخوردگی این بیکاران اکنون به یک بمب بزرگ اجتماعی تبدیل شده که اگر منفجر شود ابعاد آن تمام حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد. (محسن رنانی/اقتصاددان)
هرچند در قالب طنز ولی جهت گیری وزارت علوم برای جذب دانشجو و افزایش آن بی مهابا و بدون هماهنگی با وضعیت توسعه و پیشرفت کشور است. تمام حرف ما این است که خروجی دانشگاه، ورودی بازار کار است. حال اگر شاخص های آماری ما آن را نشان نداد مشکل حل نشده است. 



با کیک روی تصویر بالا می توانید این واقعیت اجتماعی تلخ را طنز آمیر مشاهده کنید. 





  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۹/۰۹
  • ۱۳۱ نمایش
  • محمد واثقی بادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی