مطالعات حکمرانی علم و آموزش عالی

نشر مجموعه ای از مطالعات و تجربیات حلقه حکمرانی پژوهش و آموزش عالی

مطالعات حکمرانی علم و آموزش عالی

نشر مجموعه ای از مطالعات و تجربیات حلقه حکمرانی پژوهش و آموزش عالی

باید از حوزه هاى علمیه یک عالِمى به تمام معنا متعهد بیرون بیاید، و مرکز ساخت انسان باشد؛ و دانشگاه هم مرکز ساخت انسان {باشد}.امام خمینی(رحمه الله علیه)
علوم انسانی هوای تنفسی مجموعه‌های نخبه کشور است که هدایت جامعه را بر عهده دارند بنابراین آلوده یا پاک بودن این هوای تنفسی بسیار تعیین کننده است.
علوم انسانی روح دانش است. حقیقتاً همه‌ی دانشها، همه‌ی تحرکات برتر در یک جامعه، مثل یک کالبد است که روح آن، علوم انسانی است.امام خامنه ای(حفظه الله)

شاخص های ارزیابی آموزش عالی

جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۳ ب.ظ

شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور بررسی و ارزیابی آموزش عالی و تدوین شاخص ها و ضوابط ارزیابی با بهره گیری ازمطالعات جهانی در در حوزه تخصصی آموز عالی به تدوین این مولفه ها و شاخص ها در دو سطح کلان و خرد و 5 بخش 1-عمومی،2-آموزشی،3-پژوهشی،4-دانشجویی،5-اعتبارات و امکانات در ابعاد کمی و کیفی اهتمام ورزیده است. 
سطح کلان به شاخص های ارزیابی در بخش های پنجگانه ی نامبرده در سطح کشور و ملی خواهد پرداخت و در سطح خرد شاخص های مربوط به یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی را مد نظر قرار داده است. شاخص های کلان برای مباحث توسعه و ارتقا آموزش عالی و شاخص های خرد برای مقایسه و رتبه بندی دانشگاه استفاده می شوند. 
شاخص های ارزیابی آموزش عالی در تاریخ 26 / 08 / 1383 در شوارای عالی انقلاب اسلامی تصویب شده است. که در لینک زیر قابل دستیابی است. 
              

                                                                                   دریافت فایل

 

                                                                 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۹/۱۲
  • ۱۳۸ نمایش
  • محمد واثقی بادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی